Distriktsårskonferensen visar vägen!

Helgens distriktsårskonferens har fattat många viktiga beslut som kommer att ligga tillgrund för vårt arbete under de kommande två åren i vårt distrikt. Våra ombud från V-Årsta Eva, Magnus, Wiveca och Dario var på plats och gjorde sin insats för en jämlikare storstadsregion.

Vänsterpartiet Storstockholm har nu en ny distriktsordförande, Barbro Sörman, och en ny distriktsstyrelse. Fokusfrågor för de kommande två åren blir sjukvården, att bygga bort bostadsbristen och att driva frågan om nolltaxa i kollektivtrafiken. Stort tack till Seluah Alsaati för din jätteviktiga insats som distriktsordförande i tre års tid! Vi ses igen i kampen.

I bilden syns delegaterna som sjunger Internationalen med toner från Vänsterns blåsorkester, vår nya distriktsordförande Barbro Sörman som gör sitt installationstal samt Dario från vår partiförening som argumenterar för en högre prioritering av arbetsmarknadsfrågor.

IMG_20150530_101934IMG_20150530_151134DSC_0027

IMG_20150530_151134DSC_0027