Arbetsgrupper

Bostadsgruppen

I vår partiförening startade vi under hösten 2013 en så kallad bostadsgrupp. Det är en informell grupp där partimedlemmar är välkomna att diskutera bostadsfrågan, gärna ur lokalt perspektiv. Under våra senaste möten har vi även tagit upp frågor som berör kollektivtrafik och sophantering. Även om det främst handlar om ett diskussionsforum för medlemmar som är intresserade av samhällsplaneringsfrågor, formulerar ofta bostadsgruppen förslag som sedan skickas vidare till styrelsen och övriga medlemmar för behandling. En del av partiföreningens förslag kring exempelvis bostadspolitik och kollektivtrafik har utvecklats från idéer som ursprungligen har kommit från bostadsgruppen.

För mer information kontakta gärna Håkan Bylund, sammankallande för den lokala bostadsgruppen:

Mejladress: [email protected]

Kulturgruppen

Partiföreningen har startat en ny kulturgrupp i samband med årsmötet 2015. Det är en informell grupp som ska ha som syfte att diskutera kulturpolitik och kulturfrågor med anknytning till Årsta. På sikt hoppas vi även att gruppen ska hjälpa partiföreningen att vässa sin kulturpolitik. Även denna grupp ska vara öppen för alla medlemmar i partiföreningen. Sugen på att vara med? Kontakta gärna gruppens sammankallande person Anders Djerf på

[email protected]

Den internfeministiska gruppen kommer att arrangera aktiviteter för att stärka kvinnorna i partiet och partiföreningens feministiska profil. Sammankallande är Wiveca Holst. Hör gärna av dig till oss i styrelsen (HÄR hittar du våra kontaktuppgifter) om du vill delta i gruppens aktiviteter.

Första maj-gruppen har utökats till att bli även en aktivistgrupp. Är du sugen på  att syssla med sådant som affischering och flygbladsutdelning har du hittat rätt. Kontakta gärna Lennart Rahm på [email protected] eller Fredrik Bilén på [email protected] om du vill vara med.

Även vår studiegrupp fortsätter vara verksam. Kontakta Lennart Rahm på [email protected] om du är intresserad av att läsa och diskutera texter av och om Karl Marx.

Partiföreningen håller på att undersöka om det finns underlag för att starta en skolgrupp och en vårdgrupp. Hör gärna av dig till vår styrelse om du vill vara med i en av de här två grupperna.