Sprudlande kampanjdag i Årsta och Östberga!

Lördagen den 6 september har vår partiförening kampanjat på flera fronter. Med stora framgångar!

Årsta kulturfestival bjöd på massor med intressanta evenemang och föredrag. Vänsterpartiet var på plats för att dela ut sitt valmaterial och delta i diskussionerna. Vi fick besök av vår distriktsordförande Seluah Alsaati, som deltog i utfrågningen ”Inför valet, vem ska du rösta på?” och förklarade varför det är så viktigt att rösta på Vänsterpartiet den 14 september. Hennes glöd och hennes tydliga politiska budskap för en välfärd utan privata vinster ledde till stora applåder.

Bästa Seluah Alsaati kräver en välfärd utan privata vinstintressen
Vänsterpartiets bord besöktes av många intresserade Årstabor

I Östberga lockade Östbergadagen många ungdomar och familjer som ville tillbringa en rolig dag tillsammans, med lek och musik. På plats hade (v)i tre mycket duktiga politiker: Rosa Lundmark, vice-ordförande i Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsnämnd, Gunilla Roxby-Cromvall, gruppledare för (V) i Stockholms läns landsting och Amineh Kakabaveh, Vänsterpartiets bostadspolitiska talesperson och riksdagsledamot. Björn Öberg från vår bästa distriktsexpedition var också på plats och gav sitt dyrbara stöd. Stämningen var på topp och Östbergaborna visade stort intresse för vårt parti.

Rosa Lundmark från stadsdelsnämnden pratar med en väljare om Vänsterpartiets förslag för Östberga
Vänsterpartiets brandkår var på plats. En enda uppgift för Rosa och Dario: rädda välfärden!

En sådan kampanjdag en vecka före valet har varit en styrekinjektion för vår partiförening. Nu spurtar vi mot valsegern!