Jonas Sjöstedt fyllde salongen, 27 nov. i Årsta

Jonas Sjöstedt talar i Årsta Folkets Hus 27 nov 2012. Foto © Anders Djerf

Fullsatt när du kom, Jonas!

Det var med ganska stora förhoppningar vi bjöd in dig till Årsta för att möta både våra medlemmar och den intresserade allmänheten. Men vilken glädje när de överträffades med råge! Stora salen och samtidigt biosalongen i Årsta Folkets Hus, salen vi känner som ”Mälaren”, fylldes med åhörare. Så långt jag hann räkna 120 stycken – och så kom några till!

Med tanke på allt annat som konkurrerar genom Årstas absoluta närhet till huvudstadens alla begivenheter, och dessutom ett heldags regnoväder sällan skådat, visar det på vilket stort intresse det finns för vår politik!

Efter Jonas inledning, som innehöll nedslag i viktiga frågor runt om i Sverige, Europa och  internationellt, om arbetsrätt, vinster i välfärden, eurokrisen och klimatkrisen, öppnades för frågor från publiken. På alla frågorna, som spände över vitt skilda områden, utvecklade Jonas svar som för många av åhörarna gav än mer tydlighet åt vår politik. Det var en intressant diskussion, med angelägna frågor, utan några fula påhopp. Helt enkelt riktigt bra stämning!

Många anmälde intresse att få fortsatt information om vår lokala verksamhet genom e-post. Förhoppningsvis får partiet också en skara nya medlemmar. Nästan alla, som inte redan är våra medlemmar, tog emot information om hur man kan gå tillväga för att söka medlemskap.

Detta var Jonas Sjöstedts 101 framträdande hos en av Vänsterpartiets lokalföreningar sedan han blev vald till partiets ordförande i januari i år! Möte nummer 100 var i Strängnäs dagen innan. En fantastisk prestation! Och besöken runt om i vårt mycket avlånga land kommer Jonas att fortsätta med.

Det kommande året hoppas vi i Årsta kunna återkomma med

intressanta program, än så länge är det inte fastlagt.

Anders Djerf, text och foto

Ordf. Vänsterpartiet Årsta